Dersin Adı | Görsel Mağazacılık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 403 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders, modayı ticari anlamda ele almak için markalaşma unsurları ve iç tasarımlara yönelik bilgilerle, görsel mağazacılığın temel ilkelerini vermeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, öğrencileri sabit perakende tasarımı anlamında profesyonel bir tasarım ortamına hazırlar. Mimari açıdan mağaza tasarımı ve ticari pazarlama ile birlikte doğru ürün yerleştirmenin önemi anlatılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görsel Mağazacılığa Giriş | |
2 | Altınyıldız Firması- Brif | (2008) Olins, W. “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London, UK 13-23 |
3 | “ALTINYILDIZ” Projesi | PAZAR / RAKİP / HEDEF / UZMANLIK Analizi | (2008) Olins, W. “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London, UK 13-23 |
4 | “ALTINYILDIZ” Projesi | LOGO ve CI / AÇILIŞ KAMPANYASI MOODBOARD | (2008) Olins, W. “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London, UK 24-55 |
5 | “ALTINYILDIZ” Projesi | 1. JÜRİ Sunumu 1 | (2008) Olins, W. “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London, UK 56-100 |
6 | “ALTINYILDIZ” Projesi | Revizyon | (2006) Twemlow, A. “Grafik Tasarım Ne İçindir?” Yem Yayın, RotoVision Sa, Istanbul 01-022 |
7 | “ALTINYILDIZ” Projesi | Revizyon (ve Vitrin Prototipi) + malzeme listesi | (2008) "This is Visual Merchandising", Instituto Monsa de Ediciones 022-33 |
8 | “ALTINYILDIZ” Projesi | Revizyon (ve Vitrin Prototipi) + malzeme bütçesi | (2008) "This is Visual Merchandising", Instituto Monsa de Ediciones 10-54 |
9 | “ALTINYILDIZ” Projesi | 2. JÜRİ Sunumu 2 | (2008) Morgan, T. "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK intro |
10 | “ALTINYILDIZ” Projesi | Vitrin Tasarımı 1 | (2008) Morgan, T. "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK 10-22 |
11 | “ALTINYILDIZ” Projesi | Vitrin Tasarımı 2 | (2008) Morgan, T. "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK 45 -50 |
12 | “ALTINYILDIZ” Projesi | Vitrin Tasarımı 3 | (2008) Morgan, T. "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK 60-65 |
13 | “ALTINYILDIZ” Projesi | FİNAL JÜRİSİ | (2008) Morgan, T. "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK 66-67 |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK ISBN: 9781780676876Morgan, T.(2008) "Visual Merchandising: Windows and In Store Displays for Retail", Laurence King Publishers, UK ISBN: 9781780676876 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Apparel merchandising: The line starts here, Rosenau J.A., Wilson, D. ISBN: 9781609015398 Olins, W. (2008) “The Brand Handbook” Thames & Hudson Ltd, London ISBN 13: 9780500514085 Vogue runway current collections |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 75 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 7 | |
Proje | 1 | 9 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | |||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest